پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118090
حضور نتانياهو در تلويزيون کشورهاي ?+?
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1381

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، "بنيامين نتانياهو" در اقدامي رسانه اي به کشورهاي ?+? در مورد توافقي که براي امضاي آن تن به تسليم شدن بدهند و غني سازي اورانيوم در ايران را بپذيرند، هشدار داد.

نخست‌ وزير رژيم صهيونيستي که در رسانه هاي غربي به "بي بي" معروف است ديروز يکشنبه در برنامه هاي شبکه هاي سي‌ان‌ان (آمريکا)، اسکاي (بريتانيا)، آ ار ده (آلمان)، سي‌سي‌تي‌وي (چين)، فرانس‌?? (فرانسه) و کانال يک روسيه، يعني هر ? کشور طرف گفتگو با ايران ظاهر شد و با تکرار ادعاهاي قبلي خود عليه ايران توصيه هايي را به اين ? کشور در مورد توافق نهايي با تهران کرد.

نتانياهو در نطق خود در اين شبکه هاي تلويزيوني از کشورهاي آمريکا، فرانسه، انگليس، روسيه، چين و آلمان خواست که طرف هاي گفتگو با ايران در توافق خود با تهران، آن را مانند سوريه از داشتن فناوري و ظرفيت هاي نظامي هسته اي منع کنند.

به اعتقاد نخست وزير رژيم صهيونيستي داشتن فناوري غني‌ سازي اورانيوم براي ايران، به اين معناست که اين کشور مي تواند هر لحظه، دست به توليد اورانيوم لازم براي ساخت سلاح هسته اي بزند.

اين اقدام نتانياهو در حالي انجام مي شود که قرار است تا چند روز ديگر دور جديد گفتگوهاي ايران و کشورهاي ?+? در وين با هدف رسيدن به توافق جامع هسته اي آغاز شود. هم ايران و هم کشورهاي ?+? اميدوارند که بتوانند تا پايان تيرماه به اين توافق جامع هسته اي دست پيدا کنند. در همين رابطه اين ? کشور در هفته گذشته جلسه اي را در بروکسل با هدف هماهنگي بيشتر ميان خود در خصوص توافق احتمالي با ايران برگزار کردند.

ادامه فعاليت مخالفان توافق هسته اي در واشنگتن


اين اقدام نتانياهو در حالي انجام شد که دو نفر از چهره هاي افراطي در آمريکا طرح جديدي را در خصوص ايران مطرح کرده اند.

نشريه فارين پاريسي در گزارشي در خصوص اين اقدام جديد جنگ طلبان آمريکايي مي نويسد: همزمان با تلاشهاي دولت آمريکا براي دستيابي به توافق هسته اي با ايران دو نفر از سياستمداران تندرو و پرنفوذ آمريکايي، طرحي را به کنگره آمريکا پيشنهاد کرده اند که مي تواند در مسير مذاکرات هسته اي و توافق نهايي با ايران مشکل ايجاد کند.

اين طرح از کنگره آمريکا مي‌خواهد تا زماني که ثابت نشده ايران دست از حمايت از گروه هاي به تعبير آمريکا تروريستي برداشته، پولشويي نمي کند و به تکثير سلاح هاي کشتار جمعي مبادرت نمي ورزد، آمريکا بايد همچنان تمام بخش هاي مالي، از جمله بانک مرکزي ايران را مورد تحريم قرار دهد.

ارائه دهندگان اين طرح "مارک دابوويتز" و "ريچارد گولدبرگ" هستند. مارک دابوويتز، مدير اجرايي بنياد دفاع از دموکراسي ها، مستقر در واشنگتن، و ريچارد گولدبرگ، مشاور ارشد سابق مارک کرک، سناتور جمهوريخواه ايالت ايلينويز، هستند.

به نوشته فارين پاليسي با توجه به نفوذي که اين دو سياستمدار در کنگره آمريکا دارند به نظر مي رسد بحث در کنگره در بين موافقان و مخالفان توافق هسته‌اي ايران بالا بگيرد.

طرحي که اين دو سياستمدار به کنگره ارائه کرده اند جزء جزء مواردي را که کنگره آمريکا بايد مورد تحريم قرار دهد به تفصيل بيان مي‌کند. اين دو سياستمدار معتقدند اگر مذاکرات ?+? در ماه آينده ميلادي با شکست روبرو شود، کنگره آمريکا بايد به اين طرح، جامه عمل بپوشاند.

محور اصلي طرح جديد بر تحريم صادرات نفتي ايران و محدود کردن بيش از پيش دولت ايران در نحوه استفاده از درآمدهاي نفتي استوار است. بر اساس اين طرح، تا زماني که دولت ايران به تعهداتش عمل نکرده نبايد اجازه داشته باشد در قبال فروش نفت، پول نقد وارد کشور کند.

مرجع : خبرگزاري مهر

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html